2011. július 1., péntek

Hajápolás

 Gondoltam minden  napra írok egy "test táji" ápolást :D nem tudom másképp megfogalmazni...Fentről kezdem. A hajammal,hogy én hogyan ápolom. Hosszú hajam van, kb a derekam aljáig ér, göndör nagyon göndör,ha nem szárítom meg,ha meg igen akkor csak hullámos. Sok gond van vele...Nah de hogyan is kezelem .. 2-3* mosok hajat hetente, próbálok kétszer csak,de ha nagyon muszáj belefér egy harmadik is. Samponnal mindig csak egyszer mosom meg,bőven elég a fodrászom tanácsolta,hogy felesleges kétszer megmosni,elég egyszer.Syoss sampont használok ez vált be a legjobban a narancs sárgát,száraz és töredezett hajra,mert sajnos ezekre hajlamos a hajam. A másik amit minden 3. mosásnál használok,akkor azzal mosok hajat ez a Head and Shoulders, citromos kiszerelése. Régebben mindig ezzel mostam hajat,de nekem nagyon szárította,meg olyan elnehezedett lett tőle...aztán így hogy nem minden alkalommal használom nagyon bevált, sosem korpás a hajam.Egy jó 2-3 percig mosom-vakarom jó erősen, langyos vízzel öblítem le,szerintem az is nagyon fontos,hogy a víz milyen hőfokú. Sose legyen meleg,forró semmiképp sem,hideg sem hanem ilyen langyos," kéz meleg ". Jól átöblítem, utána becsavarom törülközőbe aztán egy 5 perc múlva befújom egy nagyon tuti termékkel.Amit szintén a fodrászom ajánlott.Mégpedig kifésülő balzsam, kedvenc szépség ápoló termékem jelenleg. Az Elséve töredezés elleniét használom, csak ráfújod a hajadra, a tövekre nem is fontos, inkább a hosszára, a haj végekre.Kifésülő balzsam....de én nem mindig fésülőm ki :D de már ezzel is időt spórolsz. Nekem ezért is tetszett nagyon, ritkán balzsamoztam,mert utáltam még várni,utána kimosni stb... de ez a spray-s megoldás...imádom, és szerintem az ára is elfogadható 799 forintért vettem. Ezek után szárítom meg,hát én az esetek 95 %-ban megszárítom,de nagyon alacsony hőfokon, hosszabb ideig tart,de a túl magas hőfok nagyon roncsolja a hajat,erre rájöttem az évek során.Vizesen kifésülni nem szoktam, valaki azt mondja,hogy úgy jó,valaki hogy nem, hát én miután megszárítom,akkor szoktam átfésülni. Sosem szárítom meg 100%-an,csak mondjuk ilyen 80%-ra ha már %-ban beszélek :D Ennyit a haj mosásról. Heti egyszer töredezés ellen a haj végeimet bekenem Avonos hajvégápolóval. Ez vált be leginkább. Árban is meg használatban is. S havi egyszeri alkalommal, télen kéthetente csinálok egy házi pakolást. Rólam tudni kell azt,hogy nagyon szeretek sok dolgot magam elkészíteni, sokszor sajnálom is a pénzt az ilyen drága termékekre, és sokuk nem vált be. Nagymamám praktikái meg mindig nagyon jól bejönnek,hát igen a mamák tudnak valamit :D Ez pedig egy ilyen olíva olajos pakolás,lehet ismeritek már,de nekem mama mondta és bevált.
Hozzávalók : 2 tojás sárgája, 2 evő kanál olíva olaj,1 kávéskanál citromlé és 1 kávéskanál méz.
Készítés: Ezeket jó alaposan össze kell keverni. Kis habverővel vagy ilyen kézi turmixszal .Ezután felviszed a hajadra, és jól bele masszírozod.Utána fóliát raksz rá,és haj szárítóval felmelegíted egy picit,vigyázz,hamar bemelegszik,kisebb égi sérüléseket is szerezhetsz. ( tapasztalat :) :S ). 20-30 percet vársz,ezalatt még-egyszer rászáríthatsz de nem muszáj,majd langyos-bő vízzel leöblíted. Ettől gyönyörűen fényes és selymes lesz a hajad. Egy talán olcsóbb és rövidebb változata, hogy két evő kanál olíva olajat megmelegítesz,nem forralód csak megmelegíted és ezt kened a hajadra. Szintén alufóliával betekered és hagyod állni 20-30 percig. Ezzel is hasonlóan szép eredményeket lehet elérni.
Kétszer szoktam fésülni egy nap,ennyi kell neki bőven,hogy az elnehezedett szálak,amik már "kihulltak " kifésüld őket...meg hát rendezett is legyen :D normális ovális fejű hajkefét használok,műanyag tüskékkel .
Néhány apró tanács meg ötlet még:
- nagyon szeretem befonni meg megcsinálni valami formára a hajam,de nagyon fontos,hogy a gumit sose szorítsd meg nagyon,mert megtöröd ezzel a hajszálakat. Befőttes-szilikon gumit sose használj,mert szerintem ronda is,meg az is roncsolja a hajszálakat. Kiszedni is nehéz,meg nagyon "erős ". S még ami fontos,éjszakára semmiképp se hagyd befonva a hajad. Ez is szintén nagyon roncsolja.
-ha formázod a hajad sütő vassal,egyenesítővel mindenképp használj előtte ilyen védő sprayt. Nagyon fontos,hogy jól fújd vagy kend be vele a hajad,bár én általában spray változatban szoktam ilyenekkel találkozni. Bár szerintem próbáld ezeket a formázásokat elkerülni, nagyon szárítja-töredezteti a hajat,de ha mindenképp egyenes hajat szeretnél pl, akkor csináltasd fodrásszal van ilyen technológia ma már,hogy talán 2-3* kell megismételni és utána 3-4 hónapig egyenes lesz a hajad.
-sűrűbb hajat szeretnél,akkor mindenképp gyógyszer tári terméket ajánlok. volt egy betegségem ami során nagyon sok hajszálam kihullott, ezután fél évig Varga haj cseppeket használtam napi 2*. hamar visszanőtt. Nekem bevált, árban is elfogadható és természetes készítményekből van.
-ha épp hajat növesztesz és szeretnéd,hogy gyorsabban nőjön, erre is van egy praktikám . Ami nagyon vicces,szerintem legalábbis. 2 éve a csípőmig érő hajamat levágta egy fodrász tanuló a vállamig,pedig én csak 5 cm-t kértem,hát gondolhatjátok mikor láttam mit csinált hátul,majdnem síró görcsöt kaptam,hiszen évekbe telt mire megnőtt a hajam. Mostanra már megint majdnem akkora,kis titokkal. Ezt is nagymamám tanácsolta,hogy kössem fel a hajamat kontyba vagy simán ló farokba a fejem tetejére,és hagyjam így ameddig csak tudom. Ez nem csak,hogy megemeli a töveket, de gyorsabban is nő. Lehet hülyeségnek tartjátok,először én is,mondom ez lehetetlen,de nekem tényleg gyorsabban nőtt tőle a hajam.
Hát ennyit így a haj ápolásról amit én tudok,használok, és szeretek is, és tanácsolni tudom nektek. Remélem tudtam vele segíteni. Ha kérdésetek van írjatok bátran.
ui.: Ami még nagyon fontos! 3-4 havonta a végéből 2-3 cm-t vágassatok át. Muszáj,egészségesebb lesz a hajatok,hamar vissza nő és nem lesz töredezett.

Avonos töredezés elleni 699Ft


Citromos sampon 899Ft


A spray-s balzsam 799 Ft


Sampon 799Ft akciósan szoktam venni.


Ti hogyan ápoljátok a hajatokat?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése