2011. július 10., vasárnap

ha leégsz...

Sziasztok! Rég blogoltam már,de most besűrűsödtek a napjaim,időm sem volt leülni a gép elé.12 órákat dolgoztam,aztán két napos "maratoni" szülinapi buli :D megvoltam strandolni... S hát nem sikerült barnulnom,jó mérges voltam, 6 órát a napon ültem és nem lett semmi színem,világítok ugyanúgy fehéren,mint indultam -.-no de nemgond, megyek még úgyis strandolni :) most arra írok pár ötletet-ha esetleg leégtek napozás során vagy szoláriumba kicsit tovább maradtok bent-hogyan tudjátok a gyógyulást elő segíteni s a fájdalmat enyhíteni.
Almaecet: bele mártogatott vattával,finoman dörzsöld át a leégett bőrfelületet, ez a hámlás és hólyagódás mértékét csökkenti.
Tengeri só: 2l vízhez 1 l tengeri sót,keverjük el benne,ha nagyobb felületre kell pl a hátadra,akkor egy törülközőt mártsál bele a vízbe és tekerd be vele a felsőtested és kb egy óráig maradj így,ha kisebb felületre kell,akkor vattával borogatni vagy becsavarni ruhazsebkendővel.
Körömvirág: Teát csinálsz belőle,és beborogatod az égett bőrfelületet. Ez főként gyulladásgátló,"belsőleg "fogyasztva is nagyon hasznos. ( én jobban szeretek borogatni, képtelen vagyok meginni,nem ízlik :$)
Aloe Vera: Talán az egyik leghatékonyabb égés,leégés ellen. Én ezt szeretem a legjobban használni.Sajnos erre házilag nem tudok készítési módot,vagyis van hozzá egy receptem,de szerintem túl költséges lenne,olcsóbban megtudom venni gyógyszertárban vagy drogériában,ha valakit érdekel írjon és elküldöm a receptet. Gélről van szó,nagyon hatékony .
Paradicsom: Már egy korábbi bejegyzésben is írtam a paradicsomról,hogy milyen jótékony hatása van a bőrre,meg is említettem ott,hogy égett felületre is jó,de még egyszer leírom,hogy gyulladás csökkentő hatása van és hűsítő érzetet kelt.
Ha valakinek nagyon súlyos a leégése,hólyagos piros...meg nagyon fáj,ezt ti érzitek akkor ajánlani tudom az IRIX sprayt,gyógyszertárban lehet venni,de szerintem ez az egyik legjobb termék leégés ellen. Egyik évben én is nagyon csúnyán megégtem,és ez használt csak,de hamar segített,és ahogy fokozatosan gyógyult,már úgy elkezdtem használni mellé az Aloe Vera gélt,s napok alatt begyógyult a sebem.

900 Ft
Aztán csak óvatosan a napon,ne sajnáljátok a pénzt kiadni naptejre,nagyon fontos a megfelelő védelem. Holnap jövők egy naptejes bejegyzéssel,ahol az általam kipróbált naptejekről mesélek majd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése